גרימת מוות ברשלנות

תאונת דרכים היא חוויה קשה בכל מצב ובוודאי כאשר מדובר בתאונה קטלנית, המסתיימת במותו של הנפגע. לצד התוצאה הטרגית הזו, ישנם מקרים אשר בהם מוגש נגד הנהג האשם בתאונה, כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות. מתי נוצרת העבירה? מה בינה ובין פסילה מנהלית ועל חשיבות הייצוג המשפטי של עורך דין תעבורה.

עונש על גרימת מוות ברשלנות

כאשר תאונת דרכים קטלנית מסתיימת במותו של אדם, אנו נוהגים לחשוב וזה אך טבעי, כי הנהג האשם בתאונה היה אדיש לטיב נהיגתו ולתוצאה הטרגית אשר יכולה להיגרם כתוצאה מכך. אם נסיבות אלו אכן מתקיימות, יואשם הנהג האשם בתאונה בעבירה של הריגה. אולם, רבות מתאונות הדרכים הן למעשה תוצאה של חוסר מודעות מצד הנהג ולא קלילות דעת. במצב כזה, כאשר בנסיבות העניין היה מצופה מאדם מן היישוב (האדם הסביר) להיות מודע לאפשרות התוצאה הטרגית, יכול ויוגש נגד הנהג כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות.

על פי החוק, דינה של עבירה זו הוא עונש מאסר בפועל לתקופה שלא תפחת משישה חודשים, כאשר בית המשפט רשאי לגזור על הנהג עד שלוש שנות מאסר. משכך, חייב הנהג לפנות אל עו"ד תאונות דרכים מקצועי ומנוסה. כפי שיפורט להלן, עורך הדין יבחן ראשית כל, אפשרות למניעת הגשת כתב אישום ובהעדר אפשרות כזו, יפעל למניעת מאסר בפועל וכי תחת זו, יוטלו על הנהג עבודות שירות בלבד.

פסילה מנהלית

בכל מקרה של תאונת דרכים קטלנית, מחויבת המשטרה לשלול את רישיונו של הנהג האחראי לתאונה למשך 90 יום. הליך זה נקרא פסילה מנהלתית ובמסגרתו ניתנה לקציני משטרה, הסמכות להורות על שלילת רישיון נהיגה במגוון סיטואציות. לרוב, השאלה האם לפסול את הרישיון או אם לאו, נתונה לשיקול דעתה של המשטרה, על פי נסיבות המקרה, אולם במקרים של תאונת דרכים קטלנית, מחויב קצין המשטרה לפסול את רישיונו של הנהג.

עם זאת, חשוב לדעת כי עורך דין תעבורה יכול במקרים רבים לבטל פסילה מנהלית ולהשיב לנהג את רישיונו. הכיצד? הרציונל לשלילת רישיון הנהיגה הוא הנחת המוצא כי מדובר בנהג המסכן את בטחון הציבור ולכן יש למנוע ממנו להמשיך ולנהוג. משכך, עורך הדין יפנה אל בית המשפט ויציג בפניו טיעונים שונים המוכיחים את העדר מסוכנותו של הנהג. כמו כן, יכול עו"ד תאונות דרכים להעלות ספק בדבר אשמתו של הנהג בתאונה וכן להציג נימוקים רלוונטיים נוספים כגון נסיבות המקרה, העדר עבר קודם וכיו"ב, אשר בכולם יש כדי לבטל את הפסילה.

עורך דין תאונות דרכים

כפי שהוסבר לעיל, גרימת מוות ברשלנות היא עבירה אשר נקבע לגביה עונש מאסר בפועל לתקופה מינימאלית של שישה חודשים. אולם, למרות זאת, ייצוג משפטי מקצועי של עורך דין לתאונות דרכים יכול למנוע מאסר בפועל ולדאוג לכך כי הנהג ירצה את עונשו בעבודות שירות.

כך למשל, כאשר מדובר בנהג ללא עבר קודם ו/או כאשר נסיבות המקרה מעידות על כך כי התאונה איננה תוצאה של עבירת תעבורה חמורה או מעשה רשלנות חמור, אלא של היסח דעת רגעי של הנהג, אשר אין כל יסוד נפשי של פזיזות או קלות דעת בהתנהלותו.

מותר לציין כי בכל תיק של גרימת מוות ברשלנות, הצעד הראשון של עורך דין תאונות דרכים הוא לנסות ולהעלות ספק בדבר אשמתו של הנהג בתאונה ולהימנע מכתב אישום.

כאשר תוצאה זו אינה אפשרית בנסיבות המקרה, מטרתו של עורך הדין תהיה למנוע עונש מאסר בפועל כפי שפורט לעיל. עוד נזכיר כי במסגרת הייצוג המשפטי של עו"ד תאונות דרכים, יפעל הוא לביטול פסילה מנהלתית והשבת רישיונו של הנהג.

נקלעת לבעייה תעבורתית? צריך עורך דין תעבורה לצידך בכל בעיית תאונת דרכים או גרימת מוות ברשלנות? השאר פרטים או התקשר עוד עכשיו אל עורך דין תעבורה ניר שלום לקבלת ייעוץ משפטי אל תתמהמה!

טלפון: 077-9976882 

מייל: Nirshalomlaw@gmail.com

גרימת מוות ברשלנות
ניווטט מהיר בעמוד
טופס צור קשר
מאמרים קשורים
דילוג לתוכן