קיצור זמנים במרב"ד

בשנים האחרונות עלה מאוד מספרם של הנהגים המופנים למרב"ד או פונים עצמאית לקבלת רשיון ברכבים "כבדים" או רשיונות נהיגה ציבוריים. אולם מנגד, משרד הבריאות לא הוסיף תקנים וכח האדם בגוף זה נותר כשהיה. רישיון הנהיגה נחוץ לכל אדם לצורך ניהול אורח חיים תקין ולרבים, מדובר באמצעי פרנסה. על כן, נדרש באופן מיידי קיצור זמנים במרב"ד על מנת שיפעל באופן הוגן ובזמן סביר כלפי ציבור הנהגים.

המרב"ד – מהו תפקידו?

אם לא קיבלתם בשלב כלשהו זימון מגוף זה, סביר להניח כי אינכם מודעים כלל לקיומו. אולם לנהגים רבים בישראל יש הכרות מעמיקה עמו. המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, אשר נקרא בראשי תיבות, מרב"ד, מבצע בדיקות רפואיות לנהגים על מנת לעמוד על כשירותם לנהיגה. זהו גוף סטטוטורי, המאויש בבעלי מקצוע שונים, ביניהם, רופאים, פסיכולוגים ועוד והוא ממליץ בסיום ההליך, האם נהג פלוני כשיר להמשיך לנהוג, או האם יש להורות לדעתו על שלילת רישיון נהיגה.

ברור מאליו כי כל אחד מאיתנו זקוק לרישיונו כדי לנהל אורח חיים תקין ולחלקנו, מדובר באמצעי פרנסה. משכך, להתנהלות מקצועית ויעילה של המרב"ד יש חשיבות עצומה. למרבה הצער, במהלך השנים האחרונות, מצוי גוף זה בעומס רב. מטבע הדברים, זה מעכב משמעותית את סיומו של התהליך ופוגע באיכות חייהם של נהגים רבים. משכך, ראוי כי משרד הבריאות יפעל באמצעים הדרושים לצורך קיצור זמנים במרב"ד.

האם תקבל זימון מהמרב"ד?

נהוג לחשוב כי המרב"ד הוא זה המחליט אילו נהגים לזמן לשעריו לצורך הליך בדיקה. למעשה, הוא מקבל דיווח ממקורות שונים אודות מי שצריכים לעבור בדיקת כשירות לנהיגה ועל בסיס מידע זה, יזמן המכון הרפואי לבטיחות בדרכים את הנהגים. הדעה הרווחת היא כי רק מי שמבצע עבירות תעבורה רבות יקבל זימון, אך זוהי הנחה שגויה משמדובר בקשת רחבה מאוד של אנשים, ביניהם: המבקש רישיון נהיגה לרכב ציבורי או רכב משא כבד, מי שהיה מעורב בתאונת דרכים ומי שסובל מבעיות בריאותיות שונות.

כך למשל, רישיון לחולי אפילפסיה מותנה בעמידה בדרישות הרפואיות של המרב"ד. מכאן ניתן להבין כי אופן פעילותו של גוף זה משפיע על חייהם של רבבות אנשים וקיימת חשיבות גדולה אפוא כי הוא יתפקד ביעילות המירבית, מה שלמרבה הצער אינו קורה בשל חוסר בתקנים.

קיצור זמנים במרב"ד- הלכה למעשה

כאמור בפתח הדברים, מספר הנהגים המוזמנים מדי שנה אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים גדל מאוד. לאור העובדה כי מדובר בגוף סטטוטורי, המקבל החלטות המשפיעות מאוד על איכות חייהם של אנשים רבים כל כך, היה ראוי כי במקביל לעלייה במספר הזימונים, תהיה תוספת של תקני כח אדם. למרבה הצער, משרד הבריאות לא פעל לכך והתוצאה היא כי ההליכים במרב"ד הפכו לממושכים מאוד והם מותירים אנשים רבים בחוסר ידיעה מה יעלה בגורל רישיון הנהיגה שלהם.

נציין, כי המחסור בתקנים בא לידי ביטוי בכל המישורים, החל ממחסור בכח אדם אדמיניסטרטיבי הנדרש לפעילות תקינה וסדירה של המכון וכלה ברופאים, בבודקים ועוד. קיצור זמנים במרב"ד הוא דבר מתחייב, על מנת שלא לפגוע באחת מהזכויות הבסיסיות של האדם, היא חופש התנועה.

לא מתמודדים לבד עם המרב"ד

אם קיבלתם זימון המורה לכם להגיע למרב"ד, פירוש הדבר הוא כי רישיון הנהיגה שלכם בסכנה או שכבר הותלה. כדי לצמצם את הסיכון לכך, עליכם לפנות אל עורך דין תעבורה אשר ינהל בשמכם את ההליך מול גורם זה ויפעל לקבלת ההמלצה הרצויה מהמכון. לעיתים קרובות, מניח ציבור הנהגים כי אם הוא עצמו סבור כי הנו כשיר לנהיגה, הרי שבוודאי זו תהיה מסקנת המרב"ד בסיום הליך הבדיקות שיבוצע לו.

המציאות מלמדת אחרת ולא פעם, ממליץ המכון לשלול את רישיונו של נהג כשאין הצדקה לצעד שכזה. על כן, חשוב מאוד לקבל ייצוג משפטי מקצועי בעניין זה, אשר יפעל להוכיח למרב"ד כי הנהג כשיר לנהיגה. כן, אם המלצת המרב"ד תהיה שלילת הרישיון, יגיש עורך הדין ערר על ההחלטה על מנת להשיב לנהג את רישיונו.

קיצור זמנים במרבד
ניווטט מהיר בעמוד
טופס צור קשר
מאמרים קשורים
דילוג לתוכן