חבלה של ממש

כאשר תאונת דרכים מלווה בנפגעים, אחת השאלות העומדות על הפרק הנה האם מדובר בחבלה רגילה, שהנה חבלה קלה, או שמא מדובר על חבלה של ממש. להבחנה זו משמעות רבה מאוד עבור הנהג בשל הבדלי הענישה ועל כן, ישנה חשיבות רבה לפנייה אל עורך דין תעבורה, אשר יפעל למזעור הנזק מן ההליך המשפטי.

תאונת דרכים – מה אומר החוק?

לא פעם יוגש בגין נהג אשר היה מעורב בתאונת דרכים כתב אישום. בהתאם לחוק, ישנם שני תנאים אשר בגינם יוגש לרוב כתב אישום כנגד נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים: התנאי הראשון הוא הוכחת המדינה כי הנהג עבר עבירת תעבורה כלשהי אשר בגינה נגרמה תאונת דרכים קטלנית ולצורך כל, המדינה תידרש להגיש ראיות לבית המשפט המעידות על כך שהנהג גרם לתאונת הדרכים בשל עבירות תעבורה אותן ביצע.

המדינה יכולה להציג ראיות כגון: עדויות של מעורבים, סימנים על הכביש הן של הרכב של הנהג והן של רכבים אחרים, צילומים של מצלמות שהיו בסביבת התאונה, צילומים ממצלמות רכב שהיו בסביבה ועוד.

הראיות לרוב יאספו על ידי בוחן תנועה או שוטרים שהיו במקום התאונה. בוחן תנועה לרוב יכין גם דוח בוחן אשר במסגרתו הוא יציג את כל הממצאים אודות התאונה. גם את הדוח ניתן להגיש כראיות בבית משפט כנגד נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים.

התנאי השני שבגינו ניתן להגיש כתב אישום כנגד נהג שהיה מעורב בתאונת דרכים הוא עניין לציבור. כלומר, יש צורך לבחון האם הנזר שנגרם כתוצאה מהתאונה חמור וכן, באיזה נזק מדובר. לא פעם כאשר מדובר בנזק לרכוש בלבד לא יוגש כתב אישום כנגד הנהג האשם בתאונה.

אך לרוב כאשר מדובר על תאונת דרכים אשר בגינה יש נפגעים בגוף ואף הרוגים, אין ספק שניתן להגיש בגין הנהג כתב אישום ואין ספק שיש עניין לציבור בתיק מעין זה.

מה העונש על תאונת דרכים?

כאמור, לא פעם נהגים מעורבים בתאונות דרכים ובגין זאת, יתכן שיוגש נגדם כתב אישום, שהם יעמדו לדין ואף ישלמו על כך בעונש חמור יותר או פחות.

העונש על תאונת דרכים אשר מעורבים בה נפגעים יפגע בהתאם לכמה פרמטרים כאשר אחד הפרמטרים המרכזיים שבוחנים הוא: האם בשל התאונה שהנהג גרם בשל עבירה על חוק תעבורה כלשהו, ישנם נפגעים בחבלות קלות או חבלות של ממש, כאשר ניתן להבחין בין חבלה קלה לחבלה של ממש על פי החוק.

על כן, חשוב מאוד בכל מקרה שבו נגרמה תאונת דרכים באשמתך, לפנות באופן מידי לעורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה בתחום.

חבלה קלה לעומת חבלה של ממש

החוק בישראל אינו מגדיר מהי חבלה קלה ומהי חבלה של ממש. הבחנה זו הנה יציר הפסיקה וזו קבעה עד כה כי חבלה של ממש היא קרע או שבר. על כן, כל פגיעה שאינה אחד מאלו, תיחשב לחבלה קלה.

מדוע הבחנה זו חשובה? מן הטעם שכאשר מדובר על תאונת דרכים שגרמה לחבלה של ממש, החוק מחייב שלילת רישיון נהיגה לתקופה של 3 חודשים לפחות, ללא קשר לשאלה באיזו עבירה הורשע הנהג.

לעומת זאת, עת שמדובר על חבלה קלה, עונש המינימום הנ"ל יחול רק כאשר הנהג הורשע בעבירות מסוימות כגון נהיגה ברשלנות או אי ציות לתמרור עצור.

חובת פסילה של 6 חודשים

חשוב לציין כי בימים אלו עומדת על הפרק הצעת חוק הנוגעת לתאונות דרכים עם חבלה של ממש. ההצעה מבקשת להעלות את חובת הפסילה של רישיון הנהיגה מ 3 חודשים, לפסילה של 6 חודשים. נכון לכתיבת שורות אלו, הצעת החוק עברה בקריאה ראשונה והיא תידון בעתיד הקרוב בוועדה כהכנה לקריאה שניה ושלישית…

לאור ניסיונו העשיר של עורך דין ניר שלום שהנו עורך דין לתעבורה, הוזמן להשתתף בישיבות הכנסת הדנות בהצעת החוק, נוכח הידע המשפטי הרחב שלו וניסיונו המקצועי הרב בתחום זה.

פנייה אל עורך דין מומחה בתחום

הואשמת בעבירת תעבורה לאחר תאונת דרכים? אתה זקוק לייצוג משפטי מקצועי של עורך דין תעבורה, אשר יעניק לך את ההגנה המשפטית הטובה ביותר. עורך הדין ניר שלום, הוא מומחה לתעבורה, בעל עשרות שנות ניסיון, במסגרתן הביא לזיכויים רבים בתיקים מסוג זה ולהפחתה משמעותית בעונשו של הנהג.

כך למשל, בהיותו בעל תואר חוקר ומשחזר תאונות דרכים, המקנה לו זכות להגיש חוות דעת לבית המשפט הצליח פעמים רבות למצוא פגמים בחומר הראיות אשר הובילו לסגירת התיק או למתן עונש מופחת של קנס או פסילה על תנאי.

במקרים אחרים, הוכיח עורך דין שלום כי הפגיעה הנה חבלה קלה ולא חבלה של ממש, כפי שניסתה התביעה לטעון ולא פעם, הצגה נכונה של נסיבותיו האישיות של הנהג, על ידי עורך דין שלום, הובילה את בית המשפט להקל משמעותית בעונשו של הנהג.

נקלעת לבעייה תעבורתית? הואשמת בעבירת תעבורה לאחר תאונת דרכים? השאר פרטים או התקשר עוד עכשיו לעורך דין תעבורה ניר שלום לקבלת ייעוץ משפטי אל תתמהמה!

טלפון:077-9976882  מייל: Nirshalomlaw@gmail.com 

חבלה של ממש
נושאי המאמר:
השאירו פרטים ואחזור אליכם
דילוג לתוכן