עורך דין תעבורה - ניר שלום

" מה שייחודי לעולם המשפט התעבורתי הוא שמאחורי המילים יש מספרים מדויקים – פיזיקה ומתמטיקה. מה שאומר שאם עשית את כל החישובים בצורה הנכונה – אתה יודע להציג תמונה שאי אפשר להתכחש לה. וכאן טמון הפוטנציאל הגדול בעבודה מול רשויות החוק. "

המשרד שלי מייצג אלפי נהגים בשנה, מתוכם הרוב המוחלט של הייצוג בבית המשפט מבוצע על ידי. זה מה שאני עושה קרוב ל-20 שנה – וכמעט ואין בוחן משטרה או שופט שלא מכיר אותי.

מה שייחודי לעולם המשפט התעבורתי הוא שמאחורי המילים יש מספרים מדויקים – פיזיקה ומתמטיקה. מה שאומר שאם עשית את כל החישובים בצורה מדויקת – אתה יודע להציג תמונה שאי אפשר להתכחש לה. וכאן טמון הפוטנציאל הגדול בעבודה מול רשויות החוק.

השירותים שלנו

השירות שלנו שונה בתכלית מהמקובל בתחום. בעוד שהטקטיקה הנפוצה במקרים רבים תהיה לאמץ את הפשרה המוקדמת ולקבל את ההסדר שמוצע על ידי בית המשפט או המשטרה – היכולת שלי לנתח את הסיטואציה מזוויות לא שגרתיות, בשילוב ההיכרות האישית המעמיקה עם מערכת האכיפה, מאפשרות לי להיות צעד אחד לפניה ולמצות עבור הלקוחות שלי את האפשרויות העומדות לרשותנו בצורה אבסולוטית.

אנחנו מייצגים נהגים בכל המקרים של עבירות תנועה:

  • ייצוג בהליכים מול המכון הרפואי וועדות הערר – ייצוג נהגים שרישיונם נשלל בשל סעיפים הנוגעים בבריאות הגוף או הנפש או שהמכון קבע כי קיימת אי התאמה אישיותית
  • מחיקת נקודות – ייצוג בבתי משפט בגין עבירות תנועה ובבקשות להישפט למטרת ביטול נקודות
  • ייצוג מול משרד הרישוי במקרים של פסילת רישיון מסיבות שונות
  • טיפול בכתבי אישום של המדינה

היתרונות שלנו

המשרד שלי מאופיין בחשיבה אנליטית טובה וביצירתיות בכל הנוגע לאופן ניהול התיק. העובדה הזו מאפשרת לנו להעניק פתרון משביע רצון לנהגים שאנו מייצגים, גם אלו מתוכם שפנו אלינו לאחר שנים של התנהלות מייגעת מול משרד הרישוי. בנוסף, היא מאפשרת לי לייעץ לקולגות שלי בתחום, בנושאים הקשורים לבניית האסטרטגיה עבור תיקים שהם מנהלים.

הנה עוד כמה מהיתרונות שלנו:

  • היכרות עמוקה רבת שנים ואישית עם המערכת המשפטית, שמאפשרת לנו לדעת איך להתנהל טקטית מול גורמים שונים.
  • היכרות מעמיקה עם אופן העבודה הנדרש ממערכת אכיפת החוק, ובכלל זה הדרישות שעליהם למלא בצורה מלאה בעת ביצוע האכיפה, והמשמעויות של אכיפה שלא בוצעה ב-100% כפי שקבע המחוקק.
  • יכולת לראות סיטואציה מזוויות שונות, שעשויה לערער קביעה חד משמעית של גורם אכיפה, שלעיתים לא ממוקם בזווית שמאפשרת לו תמונה מלאה של הסיטואציה.
  • 100% הצלחה בביטול נקודות בדוחות תנועה.
  • התמחות ייחודית בחקר תאונות דרכים, שמאפשרת לנתח את הסיטואציה בפרספקטיבה מקצועית של בוחן תנועה, ולהציג אלטרנטיבה מקצועית אל מול חוות הדעת של בוחני התנועה.

כיצד אני מנהל את התיק שלכם?

מרגע קבלת התיק לידיי אני כבר רואה בדיוק לאן אני רוצה להגיע איתו, כיצד אני הולך לנהל אותו, ומה תהיה נקודת הסיום. בהתאם לכך, אתם תדעו כבר מהרגע הראשון למה לצפות בתהליך, ומה להערכתי התרחישים האפשריים והסיכויים. במרבית המקרים מה שאני מעריך אכן מתקיים, לא כי אני רואה נסתרות, אלא פשוט כי אני מכיר את הדברים מקרוב ולעומק.

בשלב הראשון אני אכניס את העניין לפרופורציות הנכונות ואערוך מולכם תיאום ציפיות, שבמסגרתו אתם תדעו בדיוק מה עובד לטובתכם, מה עובד לרעתכם, מה הסנקציות שאתם נתונים להן ומה האפשרויות שבידנו.

לאחר מכן אני אשאל אתכם בדיוק את השאלות שאני צריך כדי לייצר את התמונה הנכונה, ואנחה אתכם כיצד לפעול מול רשויות המדינה במקרים שבהם עליכם לתת עדות אישית.

מהנקודה הזו הייצוג שלכם עובר אלי. מכאן והלאה, אני אתקוף את הסיטואציה מכל כיוון, אחשוף כמה שיותר נתונים בנוגע לסיטואציה – מידע יבש, משתתפים, עדים והרבה מעבר, ואתנהל מול גורמי האכיפה כדי למצות את הזכויות שלכם בכל דרך אפשרית, ומבלי לוותר על דבר.

הליווי האישי שלי נתון לכם לכל אורך הדרך – מרגע הפנייה הראשונית שלכם ועד לקבלת הרישיון או המכתב המיוחל מגורמי האכיפה.

חשוב לדעת

בסיטואציות מול גורמי האכיפה כל צעד שתעשו בזמן אמת הוא משמעותי, והאפשרויות שיעמדו לפניכם בהמשך הדרך נגזרות בצורה ישירה ממה שתגידו או תעשו באותם רגעים.

עצר אתכם שוטר? קיבלתם דוח בדואר? לפני שאתם משלמים, מגיבים או עושים כל פעולה – חייגו אלינו כדי להכיר את האפשרויות שעומדות בפניכם. הייעוץ הראשוני הוא ללא כל עלות, ולפעמים גם לדברים שנראים מינוריים יכולה להיות משמעות קריטית בהמשך.

הייתי חייב ללמוד חקר תאונות דרכיםבכדי להבין את המקצוע

" מאחר ולרוב תאונות הדרכים אין תיעוד, נוכחתי לגלות שרוב ההחלטות מתבססות על הערכות של אנשים במשטרה – דעות אישיות. אנשים שעוברים על עשרות תיקים ביום ומקבלים החלטות לפה או לשם. "

ניר שלום. גר בתל אביב, נשוי לענת, גם היא עו"ד תעבורה, ואב ל-3. אני מלווה נהגים מזה כ-20 שנה, במהלכן נתקלתי כמעט בכל סיטואציה אפשרית שאפשר להעלות על הדעת.

עולם המשפט התעבורתי מרתק אותי. מצד אחד, הוא מבוסס על מספרים מדויקים, מצד שני כשמתבססים על מספרים תמיד קיימות דרכים נוספות להוכיח טענה – או להפריך אותה. ברגע שמבינים את העולם הזה לעומק, אפשר לראות את מכלול הזוויות לכל סיטואציה, ולדעת לפענח אותה בהתאם.

את השירות הצבאי שלי עשיתי בגולני – ואני יכול לומר בוודאות שלקחתי משם כמה נקודות שמשרתות אותי עד היום. אתה לומד לקרוא את המפה, לזהות את הנקודות הקריטיות, ואז לשבת בשקט ובסבלנות עד לנקודת הזמן המדויקת שבו צריך להוציא לפועל את הפעולה.

אי שם בתחילת דרכי בתחום, כשניתחתי סיטואציות של תאונות דרכים, מצאתי את עצמי יושב מול בוחני תנועה, שואל שאלות ומקבל תשובות שאני לא יודע מה לעשות איתן.

חמור מכך, לצערי גם בבית המשפט התחושה היתה שכל מה שנכתב בדוחות תאונות הדרכים הוא בגדר אמת מוחלטת שלא ניתן לערער עליה – בעיקר עקב היעדר הידע המקצועי הנדרש של הנוגעים בדבר.

בסופו של דבר, מאחר ולרוב תאונות הדרכים אין תיעוד, נוכחתי לגלות פעם אחרי פעם שרוב ההחלטות מתבססות על הערכות של אנשים במשטרה – דעות אישיות. אנשים שעוברים על עשרות תיקים ביום ומקבלים החלטות לפה או לשם.

זה מה שהביא אותי לעשות תואר בחקירה ושחזור של תאונות דרכים, שכיום מאפשר לי לנתח ולהבין סיטואציה של תאונת דרכים או כל עבירת תנועה אחרת, בצורה מקצועית לא פחות, ואם להודות על האמת, לא אחת גם טובה יותר ממי שאמון על אכיפתה.

יותר מעצם היותי עורך דין, אני חוקר. לא מהסוג שמנתח מסמכים אלא מהזן שיוצא לשטח, בוחן סיטואציה וכל נתון מכל הזוויות האפשריות, שואל שאלות, ומסרב לקבל כל הנחה כמובנת מאליה. לא תאמינו כמה פעמים היכולת הזו הביאה אותי לערער על קביעה של המשטרה, שלמראית עין נראתה מובנת מאליה, ולזכות אלפי נהגים עד היום.

לצערי, ההתנהלות של המדינה במקרים רבים אינה תורמת לשיפור המצב התעבורתי בארץ. אני מטפל בלא מעט נהגים עם גיליון תעבורתי שאינו מצדיק את העיסוק בהם, ופוגש ובהתנהלות מסורבלת, איטית ואטומה, שלא משאירה לאדם שממול פתח נורמלי לקבלת פתרון. לא אחת מגיעים אלי נהגים שנמצאים כבר שנים בשלילה שהם לא היו צריכים לקבל מלכתחילה, דוחות שהיו צריכים להיפסל על הסף, או הרשעות שניתנו שלא כדין.

מהסיבה הזו, לרוב המוחלט של המקרים שמגיעים אלי יש לי אפשרות לסייע, וכשאני נתקל בעוול שנעשה למישהו אני אלך עם זה עד הסוף. וזו עובדה שגם המערכת המשפטית, שאני פוגש בה על בסיס יומיומי, למדה להכיר.

אני מזמין אתכם לשמור את המספר האישי שלי בנייד, ואם אי פעם תיקלעו לסיטואציה שבה תצטרכו ייעוץ בזמן אמת – צרו איתי קשר ואדריך אתכם כיצד לפעול: 052-5522461.

מאמרים אחרונים